Wednesday, February 25, 2009

Hari Exam

hari pertama exam , dah tertinggal satu kertas . bukan kerana aku tak buat atau tak datang , sebab aku ditugaskan untuk menjadi penjaga masa untuk Debate Competition di sekolah aku . macam mana aku boleh dapat tugas ini ? aku ahli kelab Bahasa Inggeris atau ELS , jadi Miss Safinah memberi aku tugas ini dengan jayanya . budak-budak debate ni semua bagus belaka . sangat fasih berbahasa Inggeris . cuma aku ni jee yang tergagap-gagap lagi . bukan tak faham , aku memang faham . tapi bila nak berinteraksi dalam bahasa inggeris , lidah keras ! mungkin aku perlu berlatih berbahasa inggeris lebih lagi .

cerita pasal exam , kertas Bahasa Melayu aku tak dapat buat . member aku semua pelik dan hairan . seorang daripadanya bertanya . "weh , mana kau pergi tadi ? asal tak amik exam ?" . lalu aku membalas . "aku jadi penjaga masa untuk debate laa ." nasib baik Miss Safinah benarkan aku buat ujian seterusnya iaitu Sejarah dan Lukisan Kejuruteraan . kawan aku lagi sorang tu kesian . sampai habis exam dia kena ada kat debate competition tu . maklumlah dia jadi Speaker . aku yang si penjaga masa ni juga yang lepas ! HAHA . Maisara , nanti aku bagi laa kau jawapan kertas Sejarah . senang jee .

2 comments: