Monday, February 9, 2009

lama tak main DotA

haish , aku dah bosan nii . kat rumah asyik duduk mengadap komputer je . itu je kerja aku setiap hari . dulu masa komputer tak ada kat rumah , selalu aku pergi Cyber Cafe berdekatan . di situ terdapat lah makhluk Allah yang ramai menggunakan komputer . maklumlah di sini harga satu jam RM2 jee . budak-budak la paling ramai kat situ . aku dulu nak main cc pun susah . nak kena kumpul duit belanja sekolah aku . pastu main tak boleh lama-lama . nanti mak aku bising . tapi sekarang aku tengok budak-budak tu aku rasa jeles jugak sebab dorang main sampai berjam-jam . nak main cc pun mintak duit kat mak . menghabiskan beras jee . mana la tau mak dorang nak pakai duit tu untuk buat makan dorang . (aku cakap je orang , aku pun sama . tapi aku kira baik sikit sebab aku kumpul )

di Cyber Cafe tu aku ada laa main satu game . Defend of the Ancient atau singkatannya DotA . game ni selalu aku main dengan member aku . dorang semua memang gempak laa main game ni . aku ni kengkadang kena marah dengan dorang sebab buat silap . dorang selalu panggil aku noob . tapi bila dah selalu main , aku pun dah boleh marah dorang balik kalau dorang buat silap . *bangga* sekarang ni aku jarang dah main game tu . kalau pergi cc pun tengok jee budak-budak tu main .
aku ni ada geng lain yang selalu jugak main cc . dorang cerita kat aku pasal game DotA ni . masa tu aku tergelak la sebab dorang baru tahu pasal game tu . aku ni kira orang lama laa . dorang selalu ajak aku main dengan dorang . ternyata dorang seperti aku yang dulu . tak reti main , selalu mati jee . tension jugak aku dengan dorang ni . jadi akulah yang kena ajar dorang main . aku seperti guru tadika yang mengajar muridnya mengeja dan menulis . dorang memang cepat tangkap laa . bagus jugak budak-budak ni . tapi aku paling tension bila ajar Afiq si gemok . cukup degil budak ni . buat kepala dia sendiri . macam dah lama main game tu . pastu kalau pilih hero , mesti sama je setiap masa . macam mana nak maju ?

sekarang aku dah memang jarang main cc tu . bila dorang ajak pun , aku ikut mood aku . rasa nak main , aku main laa . tapi bila aku boring , situ la tempat aku melepak . kengkadang tu aku ajar la budak-budak main DotA kat situ . geng aku pun dah jarang main DotA aku tengok . semua layan Myspace je . ada pun sorang dua je yang main .


p/s : bila nak DotA lagi weh ? aku lama tak main ni . jom laa sekali .

No comments:

Post a Comment